Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Inge Tanke - WaarBenJij.nu Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Inge Tanke - WaarBenJij.nu

Panama City

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 Maart 2014 | Panama, Panama-stad

Hola!

Het is inmiddels al twee-en-halve week geleden dat ik ons Nederland heb verlaten en in Panama Stad ben aangekomen. Tijd voor een update dus!!

Al direct bij aankomst, merkte ik dat ik in een lekker warm land was aangekomen. Nu tijdens het droogseizoen ervaren we hier warme dagen zonder enige regen. In de twee weken dat ik hier ben, heb ik maar een grote regenbui meegemaakt. De eerste dagen was het dus vooral wennen aan de temperatuur en het tempo. Gelukkig zijn in veel vertrekken ventilatoren of airco's te vinden, waardoor het goed uit te houden is.

Op dag 1 ben ik op zoek gegaan naar een talenschool en gevonden. Hier heb ik eerst twee dagen priveles gehad, waarna twee weken groepslessen. Al mijn gramatica die ik tot nu toe had geleerd (behalve de subjuntivo), heb ik dan ook weer goed opgehaald. Het spreken en schrijven blijft echter lastig. Het verstaan van Spaans valt ook nog niet helemaal mee. De panamezen praten vrij snel en kappen veel woorden soort van af. Komende weken zal ik dus goed moeten gaan oefenen.

Panama Stad vond ik erg verrassend. Het heeft een skyline met veel grote gebouwen, waar ook veel bedrijven gevestigd zijn. Tijdens mijn eerste dagen verbleef ik in dit gedeelte van de stad, om precies te zijn in de banking district. Daarna ben ik verhuisd naar Casco Antiguo, het koloniale gedeelte van de stad. Sinds kort is deze wijk tot wereld erfgoed benoemd, waardoor het hard gewerkt wordt om alle gebouwen op te knappen. De helft van deze wijk is namelijk nog in verval, maar zal waarschijnlijk in de komende jaren wel opgeknapt worden.

De afgelopen 2 weken heb ik in Panama Stad doorgebracht en vanaf morgen ga ik vertrekken naar mijn volgende bestemming - Santa Catalina. Dit is een surfers dorpje aan de pacifische kust. Maar ik vertrek niet voordat ik vanavond nogmaals carnaval heb gevierd op Cinta Costera (lange boulevard die de oude me de nieuwe stad verbind) en morgen de parade heb gezien. Ik ben benieuwd naar de uitbundigheid van de parade. Het feest wat ik gister heb meegemaakt, is namelijk totaal anders carnaval dan Nederland. Niemand is verkleed en het was meer een soort festival idee.

Als laatste heb ik nog een klein nieuwtje. Ik heb besloten vanaf mei bij Wequips stage te gaan lopen voor 6 maanden. Na mijn reis door Panama en daarna met Astrid door Costa Rica & Nicaragua, keer ik dus terug naar Panama Stad om hier tijdelijk te gaan wonen. Er staat dus een mooie nieuwe uitdaging op mij te wachten.

Ik hoor graag hoe het met jullie allemaal gaat! Tot snel!!

xxxx

  • 01 Maart 2014 - 23:30

    Irma:

    Hoi Inge...
    Jeetje, zit ik hier op mn lonely zaterdagavond zo eens even je verhaal te lezen. Wat een belevenissen en wat ligt er nog veel voor je in het verschiet!
    Heel veel plezier, succes en geniet van elk moment!
    ps wil je een luiaard voor me meenemen? Zou leuk zijn voor in onze achtertuin ;)
    Liefs van ons!!

  • 02 Maart 2014 - 00:31

    Merel:

    Ing!!! Noem je dit een klein nieuwtje?? Super vet! Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Hoop dat dat zo blijft maar daar twijfel in niet aan. Geniet ervan en keep the updates coming! Xx

  • 02 Maart 2014 - 11:29

    Pa En Moes:

    Leuk om jouw bericht te lezen. Het meeste wisten we al vanwege de skype-sessies met moes.
    Zo kunnen vrienden en familie ook meegenieten van jouw belevenisssen.
    Geniet van elke minuut dat je daar bent en besef dat je in een bijzondere fase van jouw leven bent beland.
    Ga vooral door met deze verslagen, ik vind ze gaaf.
    Groet en kus ; Pa

  • 03 Maart 2014 - 13:59

    Eveline:

    Ingaaaaa! Leuk dat je steeds ook alles op waarbenjij.nu post! Alhoewel ik al wel op de hoogte was van je plannen, toch erg leuk om te lezen. Dus schrijf er maar lekker op los, ik lees het met veel plezier! Als het goed is ben je nu dus in Santa Catalina? Snel van hostel wisselen dan maar, zodat je die reismaat van je niet meer hoeft tegen te komen? ;-) Veel plezier op je nieuwe bestemming en tot spreeeeeks! Liefs

  • 04 Maart 2014 - 21:20

    Niels:

    He Inge,

    Goed bezig! Lekker dat je die stage geregeld heb.
    Tot over een paar maanden, ben mijn reis al aan 't plannen.
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Midden Amerika

Mijn reis door Midden Amerika

Recente Reisverslagen:

12 April 2014

Costa Rica & Nicaragua

19 Maart 2014

Reisweekjes door Panama

01 Maart 2014

Panama City

03 Februari 2014

Erop uit
Inge

Actief sinds 10 Mei 2010
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 10147

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 01 December 2014

Midden Amerika

11 Juni 2010 - 11 Augustus 2010

Ecuador

Landen bezocht: