In het oranje! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Inge Tanke - WaarBenJij.nu In het oranje! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Inge Tanke - WaarBenJij.nu

In het oranje!

Door: Inge Tanke

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 Juli 2010 | Ecuador, Quito

HOIHOI!

Daar ben ik weer! Hoe gaat het met jullie? Wat een domper zeg, Nederland gewoon niet de finale winnen. Daar zal ik dus ook nog even op terugkomen in mijn onderstaande verhaaltje.

Ik was geeindigd vorige week op donderdag. Vrijdagavond zijn we met een grote groep gaan eten in La Ronda, dat is een straat in het oude gedeelte van Quito. In eerste instantie kwamen we uit bij een geweldig restaurant, die je vanaf de straatkant niet echt zo zien, maar je moest door de achtertuin van een ander restaurant lopen. Daar zouden we vermaakt worden door live-muziek. Maar doordat dit restaurant zo gewild was, moesten we allemaal voor minimaal 15 dollar eten, en ik kan je zeggen, dat is hier veel voedsel! Dus besloten we toch ergens anders heen te gaan, waar de sfeer goed was, maar het eten niet zo. Na het diner, ging ik samen met Petra (Nederlands meisje) en Emanuel (Ecuadoriaanse jongen) op zoek naar een lekker toetje en gevonden. Ik heb heerlijk genoten van een soort limoen taartje. Een goede afsluiter van de avond.

Zaterdag stond Otavalo op de planning. Dit was een dagtripje geregeld door de school. Naast het bezoeken van de mega grote markt, bezochten we nog een soort bakkerij, een waterval, een dorpje waar veel leer wordt verkocht en een meer dat ontstaat was doordat heeel lang geleden de vulkaan uitbarstte en al de sneeuw en het ijs op de top smolt en nu het meer San Pablo vormt. De markt Otavalo was geweldig. Helaas, hadden we maar anderhalf uur om er te shoppen. Maar aan de andere kant ook wel weer genoeg, want anders zou je super veel geld daar utigeven. Ik heb een tas, een armband en een klein portemonneetje gescoord.
Die avond ben ik nog gaan stappen met Petra en een Japans meisje dat ook gearriveerd was in die week. Het uitgaansgedeelte hier is super leuk en groot. Veel straatjes met restaurantjes en barretjes. Dit gebied het Mariscal, maar wordt ook wel Gringolandia genoemd. Het land van alle buitenlanders, de gringos.. Niet heel veel ecuadorianen te vinden dus en als je er eentje vindt, dan spreekt hij/zij ook Engels. Op deze avond veel leuke mensen gesproken en ontmoet, een mooie stapavond.

Zondag was DE dag! 's ochtends ging dus ook mijn oranje jurkje al aan!! Eerst had ik afgesproken om nog even een park in Quito te bezoeken waar op zondag allerlei kunst wordt bezocht. Ook hier weer een marktje waar veel prulletjes worden verkocht. Daarna op naar het Nederlandse cafe. Mooie sfeer met alle Nederlandse mensen en Nederlandse nummertjes. Toch hebben we hier niet de wedstrijd gekeken. Het is een erg klein cafeetje en daardoor konden we de tv niet goed zien. Een paar kroegen verder vonden we genoeg plek waar we de de game konden kijken. Met 'wij' bedoel ik alle mensen van de school. De Nederlanders hier hadden veel mensen zover gekregen om iets Oranjes aan te trekken of vlaggetjes op de wangen te tekenen. We waren er helemaal klaar voor en iedereen had er zin in!
Maar wat was het een #$%^%$^ wedstrijd, een nare wedstrijd. De sfeer was al snel ver te zoeken in het cafe. Alle gele kaarten, de rode kaart, de verlenging, het duurde me allemaal veel te lang en was stiekem dan ook wel blij dat het klaar was! Heel jammer ons Nederland niet heeft kunnen winnen.
Na de wedstrijd zijn we nog naar een leraar thuis geweest. Een super toffe leraar die veel feestjes bij hem thuis geeft. Daar hebben we nog even een drankje gedaan en toen vroeg naar huis.

Maandag begon de nieuwe schoolweek. Deze week heb ik de toffe leraar van alle huisfeestjes. Zijn lessen vind ik alleen iets minder die van de leraar van vorige week. Er zit minder conversatietijd in, waardoor ik het idee heb dat ik alle nieuwe gramatica die ik heb geleerd nog niet in de praktijk heb kunnen brengen. Dat is heel vervelend, want het is echt super veel. Heb de gebiedende wijs en een verleden tijd erbij geleerd. Wat wel leuk is aan zijn lessen is dat we met een andere klas het laatste uur leuke activiteiten/spelletjes doen om onze woordenschat uit te breiden. Zo gaan we morgen koken, dus dat is leuk! Morgen heb ik ook een test, dus moet stiekem nog heel veel leren oeps!
Maandagmiddag ben ik met Petra naar het midden van de wereld gegaan: El Mitad del Mundo. Een leuk feitje, er zijn hier in Ecuador 2 middens van de aarde. De eerste is het meest bekend. Hier staat een groot monument en is dan ook een toeristische trekpleister. Maar nadat dit 'museum' was gesticht, bleek een aantal jaar later, dat de berekeningen niet echt heel exact waren. Ongeveer 200 meter verder is dan ook de ECHTE evenaar te vinden. Hieromheen is ook een museum gebouwd. Heel leuk om allerlei testjes te doen rond en op de evenaar. Zo stroomt het water op de evenaar niet in een rondje weg, maar gaat het recht naar beneden. Ook heb je op de evenaar minder kracht, door een grappig testje werd dat ons duidelijk gemaakt. Je zou het bijna niet geloven.
Om te bewijzen dat ik op beide middens van de wereld ben geweest, heb ik dan nu ook 2 extra stempels in mijn paspoort, een leuk aandenken.

Dinsdag werd ik een beetje ziek. Door het koude weer hier, hebben veel mensen last van verkoudheid. Ik kreeg dus ook een snotneus en een zere keel. Aan het einde van de dag had ik denk ook nog een klein beetje koorts. Praten was lastig en het telefoontje met mijn ouders om ze een leuke vakantie te wensen, was dus ook niet al te gemakkelijk. Schreeuwen door de telefoon deed pijn aan mijn stem. Toch heb ik dinsdagmiddag nog wat door de stad gelopen en wat informatie ingezameld voor een reisje naar de galapagos en boodschappen gedaan, veel fruit, honing voor in de thee en keelsnoepjes.
Woensdag ging het al iets beter, maar was nog niet helemaal fit. Heb het dus ook een beetje rustig aan gedaan. Twijfelde nog om naar school te gaan, maar toch maar gedaan. 's middags een museum bezocht en wat in QuiCentro, een grote shoppingmall, rondgelopen. Hier zijn alle bekende merken te koop. Alleen goedkoper is het hier niet, het is zelfs allemaal wat duurder. Goed shoppen zit er dus niet in. Wat er stiekem toch al niet in zat, omdat in mijn backpack weinig ruimte over is.

Vandaag ben ik na school met Jess, mijn Australische huisgenootje, op pad gegaan. En we hebben een heel goed geprijsde reis naar de Galapagos gezien. We hebben het nu gereserveerd, maar waarschijnlijk gaat het hem wel worden!! SUPER VET. Ik heb er nu al zin in. 5 dagen cruisen door de eilanden en veel flora en fauna zien!! JEEEH! We waren allebei echt super blij. Waarschijnlijk gaat ze daarvoor ook nog met mij mee een reisje naar de jungle maken, dus helemaal leuk!

Dit weekend staat er weer een leuk tripje op de planning. Ik ga naar Banos een plaatsje ten zuiden van Quito dat iets lager gelegen is. Hoop dus op iets mooier weer. Met mijzelf gaat het nu helemaal goed, alleen nog een snotneus. Hoop dat het morgen weer wat beter gaat!

Ik laat jullie volgende week weten hoe mijn weekend was.

xxxx

  • 16 Juli 2010 - 05:33

    Diana:

    Hola Inge,
    Leuk om je verslag te lezen, lekker uitgebreid zodat we goed kunnen meeleven! Geniet er lekker van. Besito!

  • 16 Juli 2010 - 07:33

    Esther:

    Hee Inge!

    Very nice zeg, de evenaar bezoeken! Grappig dat je die testjes kan doen :)

    Zo te horen heb je het echt super naar je zin!

    Geniet :)

    x

  • 16 Juli 2010 - 09:57

    Milou W:

    Klinkt goed! Leuk om te lezen zo'n verhaaltje over al je belevingen! Zo te horen heb je het goed naar je zin! Geniet er lekker van!
    xx

  • 16 Juli 2010 - 10:53

    Tim:

    Hey Inge!

    Wat een leuk verhaal weer om te lezen en tof dat je zoveel ernaast doet! Het zal wel even wennen zijn geweest om van Cuenca naar Quito te gaan, heb je al een idee welke stad je leuker vindt?

    Groetjes en veel plezier nog!

    Xx Tim

    PS Zou je me wat info kunnen sturen over die trip naar de galapagoseilanden (lees er namelijk veel verschillende verhalen over, maar klinkt alsof jij een supertrip hebt gevonden!).

  • 16 Juli 2010 - 13:33

    Guus:

    Hola Inge,

    Kan je je een beetje voorstellen hoe die wedstrijd hier werd ervaren......wat een droevenis toen de volle 120 minuten erop zaten. Galapagos islands, klinkt heel relax! Lekker bruin worden!

    Tot snel x

  • 16 Juli 2010 - 14:54

    Esther Gr:

    Hee ing! Leuk om weer je belevenissen te lezen! Volgens mij heb je het onwijs naar je zin! Valt me op dat je veel onderneemt naast je lessen.
    En de galapagoseilanden klikt ook totáál niet verkeerd, heel gaaf!

    Veel plezier in Banos:) X

  • 16 Juli 2010 - 16:02

    Rach:

    Ingggiiiee!

    Wooouw wat een belevenissen weer...pffooee! Maar ing...waar zijn de foto's nou?!? Ik wil nu wel eens een beeld kunnen maken van je leventje daar;)

    Have fun! Xxx

  • 16 Juli 2010 - 17:25

    Corine:


    Ingaa!

    Leuk verhaal weer, ben benieuwd naar je Spaanse kunsten tot nu toe! Als het goed is nemen wij volgend schooljaar een Spaanse Leermeester in Rotterdam(pp)huis voor een aantal uur per week. Kan ik ook een beetje Spaans met je converseren ^^

    Have fun and indeeeeeed, where blijven die FOTOOOO'S ?!

    xx

  • 16 Juli 2010 - 21:34

    De Portugese Familie:

    heeeeeeeey ing,

    fijn dat het weer wat beter gaat met je!
    jammer van je snotneus nog.
    veel plezier dit weekend
    en DENK AAN JE MALARIAPIL!
    La mitat del mundo no es en Ecuador pero es en Portugal. La mitat soy yo.
    (vaders)

    love you very very much!
    xxx ans, vaders en moes

  • 17 Juli 2010 - 07:06

    Trudie:

    Hoi Inge,

    Leuk verhaal je beleeft veel zo te lezen geniet van je weekend en je geplande reisjes.

    Groetjes Trudie

  • 17 Juli 2010 - 16:28

    Irma:

    Hee Ing,

    Superleuk! Goed te lezen dat je je zo lekker vermaakt. Geniet er maar weer van en we horen het weer

    xx Irma

  • 17 Juli 2010 - 16:33

    Anouk:

    he ingie!

    klinkt super leuk!! leuke tripjes doe je! wanneer zien we wat foto's?? en wanneer kan ik je op skype spreken?? even snel afspreken want ben zo benieuwd naar je verhalen!!

    xx

  • 19 Juli 2010 - 05:08

    Marieke:

    Hey Inge,
    je vermaakt je zo te zien prima, leuke tripjes en hard studeren ;)

    Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Inge

Actief sinds 10 Mei 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 10141

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 01 December 2014

Midden Amerika

11 Juni 2010 - 11 Augustus 2010

Ecuador

Landen bezocht: