Black and White met zonnebril - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Inge Tanke - WaarBenJij.nu Black and White met zonnebril - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Inge Tanke - WaarBenJij.nu

Black and White met zonnebril

Door: Inge Tanke

Blijf op de hoogte en volg Inge

08 Juli 2010 | Ecuador, Quito

hee allemaal,

Na weer een weekje niets meer van mezelf te laten horen, weer een leuk verhaaltje vanuit Ecuador, dit keer vanuit Quito.

Vorige week heb ik afscheid genomen van al mijn nieuwe vriendjes die ik ontmoet heb in Cuenca. We hebben daarom ook nog verschillende middagtripjes gemaakt in de stad (vooral souvenirs kopen) en zijn op vrijdagavond met zn alle uit eten gegaan in restaurant El Maiz. Hier heb ik het meest lekkere eten gegeten van mijn tijd in Ecuador. Het was Ecuadoriaans, maar zeker goed. Een heerlijk mals lamsvlees met rijst en gebakken banaan. Omdat het zo lekker was, besloot ik ook maar een lekker toetje te eten daar! Ik bedoel, dat mag je dan niet overslaan..

Zaterdagmiddag vloog ik naar Quito. De ochtend heb ik nog bij mijn hostfamilie doorgebracht. Eigenlijk gewoon door mijn tas in te pakken, mijn mailtjes te checken, te laatste lunch te eten en nog een stukje voetbal te kijken. Na een knuffel met mijn Ecuadoriaanse moeder, nam ik een taxi naar het vliegveld.
Aan het einde van de middag kwam ik aan in Quito. Na even rond te kijken, leek het erop dat de persoon die mij zou ophalen, niet aanwezig was op het vliegveld. Niemand stond te wachten met een bordje met mijn naam erop. Dus na een half uurtje wachten, besloot ik maar te gaan bellen. Wat bleek, de nummers die ik toegestuurd had gekregen, bestonden niet. Door even op internet te zoeken vond ik zo´n 4 andere nummers, maar ook die namen allemaal niet op. Dus ben ik maar teruggelopen, even gewacht, bij de international arrivals gaan kijken, maar nee, geen bordje met Inge Tanke. Dus heb ik maar een taxi gepakt en gevraagd aan de taxichauffeur of hij mij naar de school wilde rijden, mijn verblijf zat namelijk naast de school. Wat bleek, ook het adres klopte niet!! Omdat het al een beetje donker begon te worden en Quito toch wat gevaarlijker is dan Cuenca, heb ik maar aan de taxichauffeur gevraagd om mij naar een hotel te brengen, waar ik dan maar de nacht zou verblijven en de volgende dag verder zou zoeken. Daar heb ik dan ook een beetje in paniek paps en mams gebeld, die midden in de nacht (voor hen) het goede adres voor mij hebben opgezocht en kon ik dus zondagochtend naar mijn goede verblijfplaats.

Toen ik zondag aankwam in het studentenhuis, zaten er twee Nederlandse meiden op de bank. Dus dat was al een leuke binnenkomer. Zondag heb ik dan ook vooral met hen doorgebrach: even internetten, boodschappen doen in de grootste supermarkt die ik ooit gezien heb en een filmpje kijken. Hier in Ecuador is het compleet legaal om gekopieerde films te verkopen. De nieuwste films liggen hier dus al vanaf 1 a 2 dollar in de schappen. Heb dus ook al 3 films gekeken in mijn nieuwe huisje hier. Zondagavond zijn we nog met een twee andere reizigers sushi gaan eten in een TE mooi restaurant. Een Nederlands meisje zou namelijk de volgende ochtend vertrekken, dus vandaar!

Maandag begon de school. De school is eigenlijk in hetzelfde complex als mijn studentenhuis. Overdag lopen alle studenten dus door het huis en vinden er zelfs kooklessen plaats. In de ochtenden en de avonden is het wat rustiger. Er wonen nu namelijk maar 5 mnsen in het huis, niet zo veel, maar prima!
Maandagochtend was het dus verzamelen en moest ik een test maken om mijn niveau van Spaans te bepalen. Daarna kregen we met zn alle een rondleiding door het oude centrum van Quito (zo´n 20 minuten met de bus van mijn school). Heel mooi omdat al meteen gezien te hebben. In de middag kregen we nog een voorlichting over de do´s en dont´s en wat andere practische informatie en daarmee zat de eerste dag erop.

Dinsdag was dan de eerste lesdag. Ik zit in een klas van 4 personen, een Duitser, een Fransoos, een Amerikaanse en ik. De lessen zijn wat anders dan ik gewend was, maar zeker goed. Ik heb in de ochtenden les, dus van half 9 tot 1 zit ik op school. Toch ga ik even vragen over hoe de lesvordering gaat, want heir maken ze geen gebruik van een vast boek. Ik wil namelijk zo veel mogelijk geleerd hebben, vooral gramatica, voordat ik terugga.
Dinsdagmiddag was de dag!! De halve finale van Nederland. In Mariscal, het nieuwe centrum van Quito, vonden we een Nederlands cafe. Helaas was deze helemaal volgepropt met oranje mensen, dus konden we er niet meer bij. Maar genoeg cafeetjes in dit gedeelte van de stad en vonden dus ook gemakkelijk een nieuwe. Na een mooie overwinning van Nederland nog even een drankje in de stad gedaan met de rest van de Nederlanders en teruggekeerd naar huis.

Gisteren ben ik meegeweest met Petra, een Nederlands meisje die vrijwilligerswerk doet op een naschoolse opvang in een beetje een buitenwijk van Quito. Daar heb ik een beetje meegekeken en was zeker leuk om er een keer bij te zijn.
Maar gisteravond was een mooie avond. De school organiseerde een trip op een Chiva bus. Dit is een bus waarvan de zijkanten open is, waar muziek op wordt gedraaid, discolichten aanstaan en Canelazo (een Ecuadoriaans warm alcoholisch drankje) wordt geschonken. Het thema van het feest was black en white en zonnebrillen. Dus in het zwart-wit, met een zonnebril op in het donker, gingen we de bus op. Na een mooie feestelijke tour door de stad ging het feest verder in een kroeg waar het lady´s night was. Alle chicas dus gratis naar binnen. Daar nog heel leuk verder gefeest!! Beetje jammer dat ik vroeg op moest, want had mijn huiswerk nog niet gemaakt. SHIT!

Nu is het donderdag en zit de eerste lesweek hierzo er al weer bijna op. Zaterdag ga ik met de school op een tripje naar Otavalo, een grote indigenas market hier vlakbij. En zondag staat natuurlijk het kijken van DE voetbalwedstrijd van het jaar op de planning. Als ze winnen, ga ik het misschien toch wel jammer vinden dat ik nu niet in Nederland ben. Maar we gaan het zien!

Ik houd jullie op de hoogte. Tot snel!
xx

  • 08 Juli 2010 - 20:16

    Milou:

    Inge,

    Geloof me, ook al wint Nederland zondag, je reis blijft onvergetelijker dan die wedstrijd. Geniet er daar maar lekker van.

    Liefs!

    Ps. Braaf hoor dat huiswerk maken! Zo ken ik je!

  • 08 Juli 2010 - 22:30

    Mams En Paps:

    Leuk je verhaal te lezen. :p Je kan ons dag en nacht bellen. Geeft niks.
    Veel plezier in Quito. Het is vast een mannelijke stad, anders had het wel Quita geheten. Veel plezier bij het kijken van de wedstrijd. Hup Holland Hup!
    xxxxx

  • 09 Juli 2010 - 09:27

    Eef:

    Hee Inge! Dus je vindt het toch al weer leuker daar in Quito? Gelukkig maar:) Ik zei toch dat het echt nog wel vet wordt! Wel nice dat je gewoon wk kan kijken daar :D Ik zit zondag met tara in brugge tijdens de finale, ook geniaal!:P Haha hee ik mail je van de week ook nog even:D Veel plezier verder daar nog en leerze:)

    x

  • 09 Juli 2010 - 11:11

    Annika:

    Ingetringelingee!

    wat leuk om weer een verhaal van je te lezen.
    want ik heb nu al een week niet meer met je geskypt!
    daar wordt he weer eens tijd voor vind ik.:D

    Woehoeeee, Nederland zit in de finale!
    en je moet het niet jammer vinden hoor dat je niet in nederland bent.
    die reis is veeel leuker1
    Nou ik hoor wel weer van je.

    xxxxxxxjes!

    p.s. kan je niet zo een dvd'tje voor mij regelen van een film die net uit is? xD

  • 09 Juli 2010 - 14:45

    Trudie:

    hoi Inge,
    Weer een leuk stukje om te lezen. Je maakt veel mee zo. Geniet van de wedstrijd zondag. Vergeet niet de genieten van je reis want voor je het weet is het weer voorbij.
    Groetjes Trudie

  • 09 Juli 2010 - 15:31

    Rach:

    Ingiee!!

    Ik raakte al in paniek bij het lezen van je verhaaltje over je aankomst:| Echt scary jo! Wel goed aangepakt weer...zo ken ik ing weer;) Was het trouwens niet moeilijk om afscheid te nemen van je gezinnetje? Hihi nou have fun! Ben nogmaals benieuwd naar je spaanse taalkunsten! Xxx

  • 09 Juli 2010 - 18:02

    Anouk:

    Ooh Inge wat schrikken!! Dat is echt de nachtmerrie om daar alleen aan te komen en alles klopt niet! Wat fijn dat je er zo rustig onder bleef en een hotel had geboekt! en ook super leuk dat je met nederlandse meiden zit!! ik heb morgen mijn laatste dagje spanje en kom zondag weer in nl om dan finale mee te maken!! Hoop dat je daar ook met paar leuke mensen gaat kijken!! HOelang duurt het nog voordat je weer komt?? Zullen we volgende week keer skypen??

    xx

  • 09 Juli 2010 - 19:09

    Joan:

    Wat een gedoe zeg!!! Ondanks dat ik veel meegemaakt heb de afgelopen weken had ik niet in jou schoenen willen staan betreft je aankomst in Quito!

    Liefs xx

    ps. Geniet, geniet en geniet.....

  • 10 Juli 2010 - 04:56

    Sanne:

    Ing!!

    Een beetje een vervelende start, maar klinkt alsof je al helemaal gesetteld bent!!

    Super leuk dat er zoveel tripjes worden georganiseerd en die partybus klinkt helemaal prachtig ;-)

    Hoop ook echt dat ze winnen morgen maar is inderdaad wel jammer om t grootste feest van Nl te missen... Dus dan moeten we dat maar gewoon overdoen als we terug zijn, haha!!

    Veel plezier nog en succes in de schoolbanken

    Kusjes Sanne

  • 10 Juli 2010 - 09:04

    Lieke:

    Inge, weer een leuk verhaaltje! En zoals het een echte AIESECer betaamt ben je rustig gebleven in geval van nood en is het allemaal goed gekomen ;)! Succes met de wedstrijd!!

  • 10 Juli 2010 - 19:52

    Fam Strijbis:

    ha Inge, je ouders houdenons volledig op de hoogte van de oooohhh's en de aaahhh's en de nachtelijke telefoontjes. je doet het hastikke goed en het is super wat je allemaal beleefd. heel erg gaaf. zorg ook wel voor het nodige beeldmateriaal want wij zijn gek op foto's. jij heel veel plezier daar en doe jij wel je bavaria-jurkje morgen aan, want jij gaat heel veel geld voor dat jurkje geboden krijgen! doei inge en vergeet je spaans niet hoor!

  • 12 Juli 2010 - 20:20

    Diana:

    Hoi Inge,
    we volgen je avonturen nog steeds hoor!
    Anouk is weer lekker terug en we hebben een harstikke leuke week in Spanje achter de rug. We hebben vanavond jouw vader en moeder uitgenodigd om corso te komen kijken. Ben je dan ook weer thuis? Geniet nog van een heerlijke tijd! Un beso muy grande!

  • 13 Juli 2010 - 13:18

    Guus:

    Nou, ze hebben iig niet gewonnen! Teleurstelling alom hier in NL, maar we veranderen er nu niks meer aan. Toch knap hoe je bent omgegaan met het feit dat er niemand was om je op te halen. Ik denk dat anderen meteen in de stress zouden schieten!

    x

  • 13 Juli 2010 - 13:27

    Lisa:

    Ingo!
    Omg wat een spannend begin in Quito zeg! Wel knap dat je het helemaal hebt gered zo met al die verkeerde adressen en telefoonnummers! Hoe bevalt het Ecuadoriaanse studentenhuis? Beetje vergelijkbaar met Tillie ;)?

    Helaas heeft de oranjegekte niet mogen losbarsten hier, dus je hebt niks gemist hoor. Laat gauw maar weer een leuk verhaal horen!
    P.s. die Chivabus klinkt een beetje als een kwibus :P?
    Haha
    Un beso!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Inge

Actief sinds 10 Mei 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 10138

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 01 December 2014

Midden Amerika

11 Juni 2010 - 11 Augustus 2010

Ecuador

Landen bezocht: