Oeps, vest vergeten! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Inge Tanke - WaarBenJij.nu Oeps, vest vergeten! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Inge Tanke - WaarBenJij.nu

Oeps, vest vergeten!

Door: Inge Tanke

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 Juli 2010 | Ecuador, Cuenca

Hoi allemaal,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle leuke ontvangen berichten. Vind het elke keer weer leuk om mijn mailbox te openen en weer nieuwe berichtjes te lezen.
Daarnaast wil ik me excuseren dat ik weer mijn snoertje van mijn camera ben vergeten en ik helaas dus weer geen foto´s kan plaatsen.

Na het intensieve weekend van vorige keer, ben ik gewoon weer naar school gegaan. In de ochtenden af en toe wat leuks gedaan. Zo ben ik met mijn klasgenootje naar Museum of Modern Art geweest en hebben we wat rondgekeken in Casa de la Mujeres, een soort warenhuis met allemaal kleine winkeltjes waar sieraden, beeldjes, schilderijen etc gekocht kunnen worden. Daarnaast zijn we naar de oudste panamahoedenmaker in Cuenca geweest. Hij heeft een klein winkeltje dat volhangt met vooral witte hoeden. Deze oude man kan niet praten, omdat vroeger de hoeden gemaakt werden met een bepaalde chemische stof dat zijn stembanden heeft aangetast. Maar ben gebaren en ja en nee knikken heb ik toch een hoed gekocht. Panamahoeden heb je in allerlei prijsklassen en de prijzen kunnen oplopen tot boven de 100 dollar. Deze hoeden zijn zo strak geweven dat als je ze in een klein doosje stopt om te vervoeren en je ze er dan weer uithaalt, ze in de juiste vorm weer terugschieten. 100 dollar vond ik toch iets te veel van het goede en daarom ben ik voor een wat goedkopere gegaan.

Daarnaast heb ik vorige week de eerste voetbalwedstrijd van Nederland gekeken, tegen Cameroen. Het was tijdens mijn les, dus heb ik met mijn profesora in de bar onder de school over voetbal gepraat en in het Spaans Oranja Mechanica aangemoedigd. De wedstrijd natuurlijk helemaal tot het einde afgekeken, waardoor ik wat laat in mijn volgende les kwam. Maar `who cares`, Holland Won!

Afgelopen weekend ben ik met 5 meiden naar Vilcabamba geweest. Dit is een plaatstje in het zuiden van Ecuador, waar het weer wat aangenamer is dan in Cuenca. Voor veel backpackers is dit de laatste stop voordat ze richting Peru reizen. Het is een klein en heel relaxt dorpje.
Doordat het ongeveer 6 uur reizen is, hebben we kunnen regelen dat we allemaal vrijdag in de ochtend les hadden en we in de middag konden vertrekken om in de avond bij ons hostel aan te komen.
De busreis erheen was geweldig. Het uitzicht over de bergen is iets waar je uren voor naar buiten kunt kijken. Heel grappig was ook dat de bus een soort lijnbus is. Overal onderweg kunnen mensen in en uitstappen, op de meest onverwachte en afgelegen plekken, maar ook in de dorpjes die op de route lagen.
Na 6 uur kwamen we aan in Vilcabamba waar we een taxi pakten om naar ons hostel te gaan dat iets buiten het dorpje lag. Het hostel was ook GEWELDIG. Mooie kamers, grote douchjes, een terras met uitzicht over de bergen en Vilcabamba, een zwembad en een soort welnesscenter waar massages werden gegeven. De eigenaren van het hostel waren Duits en, heel grappig, heten Peter en Dieter.
Die avond hebben we lekker gegeten, wijntjes gedronken, wat aan de bar gehangen, in hangmatten gelegen en gekletst met een oud schoolgenootje die toevallig ook daar verbleef.
Zaterdag stond er iets heel moois op de planning. We gingen paardrijden door de bergen, wel 4 uur lang. Met 8 paarden, 6 meiden en 2 gidsen gingen we opweg. Het eerste deel richting de bergen werd grotendeels in gallop of draf afgelegd. Redelijk eng zonder cap en weinig op aan vast te houden, maar ik heb het overleefd. Het paardrijden door de bergen was echt super vet. Hele mooie uitzichten en en je komt nu op plekken waar je normaal nooit zult komen. De paarden waren goed getraind, hele stijle stukken kwamen ze op en ook weer af. Een mooie ervaring. Alleen na 2 uur, kreeg iedereen toch wel last van zadelpijnen (zere kont en rug) en werd het wel tijd dat je er een afkon, maar helaas er was nog 2 uur te gaan!! Bij terugkomst in Vilcabamba was iedereen dan ook helemaal verrot. De zon was ook nog eens gaan schijnen, wat het nog onaangenamer maakte, omdat het zoooo warm was. We zijn daarom ook eerst in het eerste de beste restaurantje gaan zitten om wat te eten en te drinken.
Die avond was iedereen zo moe, dat de meeste vroeg naar bed gingen. Maar Claire en ik besloten om nog naar de Full Moon Party te gaan die werd gehouden bij de bar van ons hotel. Veel locals waren aanwezig en zelfs een bekende lokale band trad op. Een heel mooi feestje om bij te zijn!
Zondag hadden we alleen nog de ochtend voordat we terugkeerde naar Cuenca. Deze tijd heb ik dan goed gebruikt, ik had een full body massage geboekt, van 75 minuten voor maar 18 dollar. Na het paardrijden van de dag ervoor en de vele spierpijn die ik eraan had overgehouden was dit heel erg welkom.
Rond 4 uur hadden we de bus terug naar Cuenca vanuit Loja (een grote stad in het zuiden). Heel stom, maar bij de overstap heb ik mijn favoriete vest in de bus laten liggen.. Het was het vest dat ik hier zo bijna elke dag aanheb, omdat de temperatuur niet heel hoog is.. Was niet zo slim, maar een paar dagen geleden weer een mooie nieuwe gekocht, dus heb het weer warm.

Dan als laatste heb ik gisteren middag nog een klein tripje gemaakt naar Baños, een klein dorpje dat 15 minuten met de bus vanaf Cuenca te bereiken is. Een dorpje bekend op de hotsprings of ook wel thermale baden. Maar zo spectaculair als dat het in de reisgidsen klonk was het niet. Het waren 3 zwembaden met verwarmd water, waarvan ik me nog steeds afvraag of ze wel door de aarde verwarmd werden. Toch hebben we even lekker gezwommen en daarna nog het dorpje ingewandeld om foto´s te maken van de blauwe kerk.

Nu zit mijn tijd in Cuenca er bijna op. Morgenochtend laatste lesdag (waarvan natuurlijk de helft voetbal kijken wordt) en zaterdag vlieg in naar Quito. Er zijn alweer bijna 3 weken voorbij.

Dit was het voor nu. Hasta la vista!

xxx

  • 01 Juli 2010 - 20:42

    Corine:

    Ingooo!

    Doe mij ook zo'n full body massage .. super lekker & cheap! Haha,leuk verhaal weer. veeeeel plezier nog!
    We mailen!

    xx

  • 01 Juli 2010 - 20:42

    Milou:

    Hey Inge,

    Jeetje, zitten je lessen er al weer bijna op, supersnel.

    Maar wat ik me nu afvraag, heb je je felbegeerde magnum gold al kunnen proeven?

    Geniet van je tripjes!

    ps, heel verstandig die investering in de full body massage ;)

  • 01 Juli 2010 - 20:58

    Matthijs:

    Hey echt tof he, dat paardrijden! moet een machtig gevoel geven daar in die bergen..

    ben wel bang dat je met die guns die je daarvan gekregen hebt ons nog harder gaat beaten met tennis, maar goed;)

    que disfrutas!

    un abrazo fuerte

  • 01 Juli 2010 - 21:26

    Tim:

    Hey Inge!

    Echt leuk om je verhalen te lezen :) Gaaf ook dat je met die paarden bent geweest! Maar die nieuwe wetgeving waar je de vorige keer over schreef, die verontrust me wel een beetje... ;)

    Hoe is trouwens je Spaans inmiddels??

    Xx

  • 01 Juli 2010 - 23:04

    Moes En Poes:

    heee Inge,
    Leuk verhaal weer :)Hoe zit het nu met je vest?;).ahora sabes para tengo un coche y no un caballo.Blijf genieten en we kijken uit naar het volgende verhaal
    xxxxx Paps en mams

  • 02 Juli 2010 - 06:42

    Trudie:

    Hoi Inge,
    Waneer was je je vest vergeten met het paard rijden had je hem volgens mij niet nodig was warm schreef je. Het snoertje van je foto camera moet je maar om je nek hangen als ketting dan kun je hem niet vergeten. Veel plezier nog de laaste paar weken.
    Groetjes Trudie en Cor

  • 02 Juli 2010 - 07:11

    Anouk:

    he Ingie,

    Wat gaat de tijd al weer snel! Nog een paar weken en je hebt al weer vakantie (al lijkt dat nu ook wel;))! Geniet er nog heel veel van en ik hoop dat je in Quito het ook zo naar je zin hebt als in Cuenca!
    We moeten snel even skypen!! Laat maar weten wanneer je kan!

    xx

  • 02 Juli 2010 - 08:05

    Annikaaa:

    Ingee!

    klinkt allemaal super leuk!
    maar je bent idd het verhaal van je vest vergeten:P
    nog veel plezier je laatste dagje in Cuenca en dan in Quito!
    De volgende keer skypen ben ik er niet, denk ik.

    xxxxxxx

  • 02 Juli 2010 - 09:03

    Rach:

    Jeetje alweer 3 weken voorbij! Craaazy! Gaat snel hè:O Een reden om volop te genieten van elk moment^^ Ik hoop dat je foto's hebt gemaakt, want in je verhaal klinkt het al mooi;) Maar ik zie dat het daar nu maar tussen de 10 en 17 graden is:|? Het is hier vandaag ong 30 graden!! Landinwaarts wel tot 36 graden..pffooee! Dus nu ff lekker een cliché: 'Voor het weer had je niet weg hoeven gaan!' Hihihi;) Geniet ervan meid! Zoals ik al zei, ben ik écht benieuwd naar de foto's!

    xxxx

    P.s. Je titel is niet terug te vinden in je verhaal:P

  • 02 Juli 2010 - 12:28

    Eef:

    Oeee wat voor oud klasgenootje:D? Super toevallig! Klinkt allemaal leuk joh:D Vooral dat hangmatgedeelte, daar heb ik nu ook wel zin in:) Ben erg benieuwd naar de foto's! Hopelijk kan je ze de volgende keer plaatsen! Wauww je komt gewoon al bijna terug! Haha nee hoor maak maar eerst veel plezier nog daar enzooo=)

    Bis spater ingo! xx

  • 02 Juli 2010 - 19:24

    Lieke:

    Inge wat maak je toch allemaal mee daar aan de andere kant van de wereld, nice hoor! Alvast veel plezier in Quito!!

  • 03 Juli 2010 - 16:52

    Maria:

    Lovely darling, lees mijn email maar haha ;).. wacht je volgende avontuur af! EN FOTO'S.. xoxo

  • 04 Juli 2010 - 13:06

    Sanne:

    Ing!!!

    Wat een geweldige tripjes allemaal!!!
    En die cheapo massages zijn echt top hè?!

    Nu alweer op naar Quito, het gaat echt zo snel ;-)

    Weer heel veel plezier de komende tijd en succes met je espanol!!

    Xx San

  • 07 Juli 2010 - 11:24

    Guus:

    Full body massage.....with happy ending??? Zal wel niet voor zo'n prijs ;).

    Even meedelen dat het totaal leeg is in de UvT bieb, omdat iedereen aan het uitbrakken is van de overwinning tegen Uruguay gisteren! We worden wereldkampioen, Tankie!

  • 07 Juli 2010 - 14:08

    Linda:

    wow inge, weer een mooi verhaal, moet echt prachtig zijn met die paarden! veel plezier nog!

  • 07 Juli 2010 - 16:52

    I'mm:

    Hi Ing,

    Leuk verhaal weer! Veel plezier in the capital city!

    Enjoy en ik wacht weer op de volgende...

    Liefs Irma

  • 08 Juli 2010 - 17:12

    Lisanne:

    ZOOOOO ook niet verkeerd zo'n massage voor bijna niks! :D En nu zitten je lessen er dus bijna op? Of misschien nu al wel, aangezien ik nogal laat reageer! maar de tijd gaat dan ook snel zeg!

    Wou btw ook even melden dat ik ben GESLAAAAGD :D hahaha, weet niet of je dat al hebt gehoord? denk het niet!
    Veel plezier nog! xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuenca

Inge

Actief sinds 10 Mei 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 10151

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 01 December 2014

Midden Amerika

11 Juni 2010 - 11 Augustus 2010

Ecuador

Landen bezocht: