Costa Rica & Nicaragua - Reisverslag uit León, Nicaragua van Inge Tanke - WaarBenJij.nu Costa Rica & Nicaragua - Reisverslag uit León, Nicaragua van Inge Tanke - WaarBenJij.nu

Costa Rica & Nicaragua

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 April 2014 | Nicaragua, León

Lieve familie en vrienden in Nederland,

Het is alweer 3 weken geleden dat ik een update heb getypt. Astrid heeft mij inmiddels alweer verlaten na een maand mee te hebben gereisd en mijn laatste reis 2 weken reizen zijn ingegaan, voordat ik me ga settelen in Panama Stad. Wat hebben we allemaal gedaan?

Na drie dagen op de eilandengroep Bocas Del Toro zijn Astrid en ik de grens over gegaan en een middagje en nachtje verbleven in Puerto Viejo, een chill surfersdorpje aan de caribische kust. Van veel reizigers hadden we gehoord dat Costa Rica toeristisch en duur is en daarom hebben we besloten Costa Rica razend snel door te crossen om zo meer tijd door te kunnen brengen in Nicaragua en minder geld uiteindelijk uit te geven. Daarom verlieten we Puerto Viejo snel (ook al hebben we daar een hele leuke middag en stapavond gehad) en reisden we in een dag naar het noorden van Costa Rica in de Bergen: Monte Verde. Net als in Panama was het hier even genieten van de koud, de lange broek 's avonds en de weinig muggen. Hier hebben we dan ook twee dagen en drie nachten vertoefd en verschillende activiteiten ondernomen. Het coolste was toch wel de ziplining Canopy door de cloudforest, waarbij we door en over de bossen zoefden aan een lijn.

Na Monte Verde zijn we de grens over gegaan naar Nicaragua. Bij de stempel uit zagen we dat we van welgeteld maar 4 dagen in Costa Rica zijn geweest. Een hele goede indruk hebben we dus niet, maar de dingen die we hier hebben gezien waren zeker leuk!!

Al bij de grens merk je dat Nicaragua anders is. Na de stempel uit bij Costa Rica voelde we ons even enigszins lost bij de grensovergang van waar we heen moesten. Geen signs oid dat aangaf wat we moesten doen en waar we heen moesten voor de stempel van Nicaragua. Na elke keer weer te vragen waar we heen moesten en veel dingen tussendoor geprobeerd aangesmeerd te krijgen, hebben we dan ook uiteindelijk de stempel van Nicaragua bemachtigd.

Uit de grensovergang kwamen we uiteindelijk samen met een groepje van 5 backpackers en hebben samen besloten een taxi te pakken naar de boot die ons zou brengen naar onze eerste stop in Nicaragua: Isla de Ometepe. En ja hoor: 5 man + 5 backpacks kan makkelijk in een te kleine auto en hop daar gingen we dan.

Om het verhaal niet te lang te maken hierbij de hoogtepunten uit Nicaragua op een rij:
- Isla de Ometepe: Met de scooter rondcrossen op dit vulkanisch eiland
- San Juan del Sur: Te veel gedronken en gefeest in dit kustplaatsje in het zuiden van Nicaragua aan de Pacifische zee. Met als hoogtepunten - (1) sailing tour met open bar, waardoor we al om half 8 na het eten klaar waren om te gaan slapen (2) Sunday Funday Pool Crawl, vanaf 1.00u smiddags lekker drinken en zwemmen en feesten (3) Pan de Vida, de eerste goede bakkerij die we hebben ontdekt in Centraal Amerika, waar we dus ook veel cakejes en lekker brood hebben gescoord.
- Granada: Zeer mooie koloniale stad!!
- Masaya: Eerste vulkaan beklommen (was wel een van de makkelijkste hier in de omgeving) en een grote lokale markt bezocht, waar echt ALLES te koop is.
- Laguna de Apoyo: Dagje chillen aan een groot kratermeer.
- Somoto Canyon: Hiken en zwemmen door mooie natuur van de canyon, vlakbij de grens van Honduras.
- Leon: weer een mooie koloniale stad, maar dan iets studentikozer met veel cafeetjes, eettentjes, pleintjes en eettentjes langs de weg.
- Volcano Boarding van Cerro Negro: van een met as bezaaide vulkaan af sleeen. Eigenlijk stiekem best eng en gevaarlijk, maar wel heel cool.

Leon is het eindpunt van mijn trip nu door Centraal Amerika voor nu. Nadat we nog 2 dagen in een iets luxer hotel in Leon hebben gechilld, is Astrid gisterochtend vertrokken en vertoef ik nu nog 2 dagen in Leon en breng ik deze door met wat dingen regelen en Spaans leren. Voor morgen heb ik een internationale bus geboekt die me in 1 dag naar San Jose in Costa Rica brengt en de volgende dag naar Panama Stad. Er staat dus een lange reis op mij te wachten, maar daarna ook iets moois: 10 dagen Cuba met Joni (vriendin uit Tilburg)!!! Heel veel zin in!

Na deze hopelijk mooie trip, keer ik terug naar Panama Stad en zal ik mijn stage beginnen bij Wequips. Aan de ene kant jammer om de reis te stoppen, want zou het liefst nog alles van Centraal Amerika willen zien, maar aan de andere kant veel zin in de nieuwe uitdaging.

Check voor de fotomateriaal mijn facebook!

xxx

• 14 April 2014 - 22:26

Irma:

Hoi Inge,

Wat een druk programma zeg. Kicke dingen allemaal. En de foto's..... mooi!!

Geniet lekker van je grote trip en 'vakantie', lekker beetje uitrusten? Of vooral feesten :p haha

We houden je in de gaten ;)

Liefs en vooral: enjoy!!! (K)

• 16 April 2014 - 14:35

Marjanne:

He Inge,

Blijf genieten van al het moois wat langs komt.
    xxxx
    Mams

• 21 April 2014 - 13:59

Nel Vd Zalm:

hoi Inge
    wat een belevenissen allemaal
    geniet er maar van, en wees voorzichtig.
    groetjes Nel

• 27 April 2014 - 15:06

Marlin:

Hey Inge!!

Klinkt super cool allemaal!! het lijkt me een heerlijke trip - geniet ervan! En veel succes met je stage alvast!